افزایش ۲۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه ۲۰۲۱

افزایش ۲۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه ۲۰۲۱

افزایش ۲۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه ۲۰۲۱

رویترز با اشاره به روند صعودی تولید نفت ایران اعلام کرد تولید روزانه نفت ایران در ماه آوریل ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نتایج یک بررسی از رشد تولید اوپک در ماه آوریل خبر داد افزایش عرضه نفت از سوی ایران باعث خنثی شدن کاهش غیرداوطلبانه و داوطلبانه دیگر اعضای این گروه شده است. این امر نشانه‌ای دیگر از بهبود صادرات نفت ایران در سال 2021 است.

این بررسی توسط رویترز نشان داد که سازمان اوپک با 13 کشور عضو در آوریل 25.17 میلیون بشکه در روز تولید کردند که در مقایسه با ماه مارس 100 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. به غیر از فوریه، تولید از ماه ژوئن 2020 هر ماه افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت ایران در حال افزایش است این در حالی است که مذاکرات برای احیای توافق هسته ای 2015 که در نهایت می تواند نفت بیشتری را به بازار وارد کند، در حال انجام است. آمارها نشان می دهد تولید نفت ایران در ماه آوریل 200 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و به 2.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. افزایش 200 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در ماه آوریل بالاترین رقم افزایش تولید نفت یک عضو اوپک در این ماه است .

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ژانویه کار خود را آغاز کرد و متعهد شد که دوباره به این توافق نامه بپیوندد. تاکنون، اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس، درباره ایران ابراز نگرانی نکرده اند و از ماه می برنامه افزایش تولید خود را پیش خواهند گرفت. دانیل گربر، مدیر عامل پترو-لجستیک، یک شرکت مشاوره که محموله های نفتی را پیگیری می کند، در ماه جاری به رویترز گفت: روند افزایشی صادرات نفت که ما از ایران می بینیم به طور کلی ادامه دارد.

به امید بهبود تقاضای نفت، اوپک پلاس این هفته طرحی را برای برداشتن بیشتر محدودیت های تولید در سال 2020 در ماه مه تأیید کرد. عربستان سعودی نیز از ماه مه شروع به برداشتن کاهش داوطلبانه اضافی خود که در فوریه ، مارس و آوریل انجام شده است، خواهد کرد. ایران، به همراه دیگر اعضای اوپک، یعنی لیبی و ونزوئلا، از کاهش تولید معاف هستند، بنابراین تغییرات در تولید آنها بر میزان انطباق با توافق کاهش تولید تأثیر نمی گذارد.